Imodium Plus
Finns det inte längre några gränser för reklamerna? Min klara favorit just nu är Imodium plus, ni vet, den där klassikern, "När du hade diarré imorse hade du ett val." Precis som att alla har diarré varje morgon. Den är så generaliserande underbar. Sen att det handlar om diarré gör saken bara ännu bättre.
Men jag har faktiskt tänkt att jag vet inte hur jag skulle gjort än bättre reklam för produkten själv, om jag var i deras sits, alltså. För det blir nog svårt att göra någon form av "jämförelse-reklam" (läs via, ariel, pampers) där man riktigt kan se hur pass mycket bättre imodium plus fungerar än sina konkurrenter, vilka det nu är.
Man vill nog heller inte göra en lattjo humor-reklam (läs glocalnet, ipren, ica) där det grava ämnet kan riskera att förlöjligas.
Det finns ju faktiskt fler reklammakare som har svåra uppdrag, jag tänker genast på den där tanten som ska vara väldigt förtoendeingivande som säger att "om man har flytningar som kan det bero på en rubbad ph-balans i underlivet." En annan är fotsvampen, och för att inte tala om Pevaryl, "om du drabbas av svamp i underlivet." Man måste ju erkänna att de är ganska bra på att förmänskliga alla dessa annars så äckliga fenomen.
För den som vill läsa mer om detta kommer lite länktips:
Janssen-Cilag Sverige
FASS
PDF om Imodium Plus Notera gärna hur normala och glada dessa människor ser ut trots att de varje morgon tvingas ha ett hemskt val...
3 kommentarer:
http://www.youtube.com/watch?v=KydERfnRqLc
Min parodi på imodium-reklamen.
@anonym: Jaadu, den var väl sådääär.... Men rätt rolig, ändå.
Imodium Plus reklamen. Alltså, hur tänker snubbarna? Jordgubbar växer ju inte på träd...
Skicka en kommentar